[Maya] Joints und IK-Handle

  • Moin moin liebe com,


    ich bin grad so ein bisschen am Verzweifeln beim Legen und Animieren von Bones in maya, Ziel ist es, einen kleinen Gummilappen über einem Gelenk je nach Winkel des Gelenks mehr oder weniger bauchig zu haben. Idee bisher folgende, zwei Joints und die dann rotieren. Aber dann viel mir ein, dass ich mal was mit IK-Handle gelesen habe, hat da jemand Erfahrung mit sammeln können und könnt mir eine stichpunktartige Anleitung geben? Und welche Methode ist in Hinblick auf Animation (xml) leicht umsetzbar, bzw generell einfacher.


    wünsche frohe Festtage
    Jackaroo

  • Hey Woppie, I´ll do my best ;)


    My aim is to animate some rubber sheets covering a joint of a machine depending on the angle. So when it folds from working position to street position the rubber gets more round bodied (see image: Image). I started doing it with two joints, one in each arm and the rotate them, but I didn´t manage to get the right results. Then I remembered the IK-Handle tool, although I haven´t used it yet, I do know, that it is used to animate elbows, so that might be a got solution. My question is, do you have experience in using the ik-handle tool for the LS and which way is the best to animate the rubber sheets in LS (xml). Also what do I have to look for in the hyrarchie before/after binding and so on.


    thanks for helping, I appreciate it. Jackaroo
    oh, and of course merry christmas ;)

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